مساحة إعلانية

ليكى .............أنا هكتب..كلمات الشاعر رضا أبو الغيط المحامى

عاطف عبدالعزيز عتمان أكتوبر 28, 2013


ليكى .............أنا هكتب

فيكى ........هقول أشعار

وعمرى.......... ما هكدب

صراحتى..... ..تبقى نهار

انت ...........حبيبه القلب

بجد.............. مش بهزار

انت الهنا........ فى القرب

وشمسى ......وقت نهار

انت اللى ..ساكنه القلب

أميره .............جوا الدار

صوتك ...........نغم للحب

همسك...... رسم أشعار

*************

شعرك ....سلاسل دهب

مفرود.......... على كتفك

لما ...............الهوا طيره

قلبى ........خلاص عرفك

انت .............حبيبتى أنا

انت.......... الهوى اسمك

انت............. حبيبتى أنا

وأنا .........بالهوى رسمك

الضحكه..... فى شفيفك

والورد........... على خدك

العطر.............. فيه أنهار

أما بقى.............. عودك

الكل............... فيه احتار

***************

القلب......... لما انسجم

قرر.............. بقى يكتب

القلب........ مسك القلم

على الورق.......... يكتب

ولما شافه.......... النغم

حالف .........كمان يطرب

القلب .........لما انسجم

قرر.............. بقى يكتب

القلب .........مسك القلم

كتب........ فيكى الأشعار

*************

غار............. القمر منك

يا حبيبتى.......... اكمنك

وصفوكى.......... أحبابك

كالبدر........... ليل ونهار

غار ..............القمر منك

يا حبيبتى ..........اكمنك

ساكن ........فى وجدانك

مليه.............. عليا الدار

غار ..............القمر منك

يا حبيبتى.......... اكمنك

مكتوب.......... على بابك

قصائد ..............الأشعار

ليكى .............أنا هكتب

فيكى ........هقول أشعار


كلمات / رضا أبو الغيط
مشاركة
مواضيع مقترحة

ليست هناك تعليقات:

جميع الحقوق محفوظة لــ واحة الأريام